07/03/2014 – השקת מרצדס SSK רפליקה של ערן לנסקי במפגש המרכזי בנוקיה.

מועדון החמש המזמין להשקת מרצדס SSK רפליקה

הרכב שופץ ע"י חבר מועדון החמש ערן לנסקי

ההשקה התקיימה במפגש מועדון החמש בסמוך להיכל הספורט נוקיה,

נאום פתיחה וברכות- יו"ר מועדון החמש, נחום קדמיאל.
סקירה היסטורית – חן פרחי.

לאירוע הוזמנו בעלי רכבים מתוצרת מרצדס מכל שנות הייצור

MERCEDES SSK REPLICA

סקירה הסטורית מאת קובי בן ניסן

הושקה רפליקה של מרצדס SSK משנת 1929. הרכב מתוצרת חברת CMC – קלאסיק מוטורס קאריג'ס האמריקנית, חברה שראשיתה בשנות השישים ואחריתה ב94'. הדגם שהושק נקרא גאזל (צבי) ובסיסו שלדת פרופילי מתכת רבועים ועליה מרכב פיברגלס. מרביתם של המרכבים שיוצרו (ויש אומרים שזו אחת הרפליקות הנמכרות ביותר) נמכרו כקיטים להרכבה עצמית. המכללים המכאניים הובאו משברולט שבט, פורד פינטו או אפילו פולקסווגן חיפושית, תלוי בלקוח.

בארה"ב קיים קהל אוהדים לא קטן לדגם הזה כמו גם לדגמים אחרים שייצרה CMC ובינהם רפליקות פורשה ספידסטר ו MGTD.
הבעלים שם טוענים לאיכות יצור טובה יחסית ליצרני רפליקות אחרים (ויש לא מעט כאלו), משטחי פיבר עבים ועמידים, גוף חזק וללא יותר מדי קירקושים, כמובן שהכל תלוי באיכות ההרכבה הראשונית של הלקוח, יש רכבים שסובלים וסוחבים לאורך חייהם מסדקים ותקלות בשל הרכבה חובבנית, ויש רכבים שהרכבה איכותית הסבה להם חיים שקטים ואמינים.

אם כך – רפליקת פיבר, יחודית בארצנו, אספנות גם כן.

תודה לערן לנסקי על ההזדמנות להציג את הרכב בפני הקהל.

תמונות מהאירוע

צילום: קובי בן-ניסן

 

מתוך פורום מועדון החמש באתר Cars-Forum ומדף הפייסבוק של המועדון