14/06/2013 – השקת קאדילק לימוזין משנת 1960 במפגש המרכזי בנוקיה

מועדון החמש הזמין לאירוע השקת קאדילק לימוזין נדירה משנת 1960.

הרכב נרכש כגרוטאה ושופץ במשך כשנה שיפוץ מאסיבי ע"י חבר מועדון החמש – אלי ברכה .

ההשקה בחסות ובשיתוף חב' UMI המשווקת את המותג קאדילק.

ההשקה התקיימה במפגש מועדון החמש בסמוך להיכל הספורט נוקיה,
נאום פתיחה וברכות – יו"ר מועדון החמש, נחום קדמיאל.
סקירה היסטורית – קובי מילוא.

לאירוע הוזמנו בעלי רכבים מתוצרת קאדילק מכל שנות הייצור (גם אלה שאינם חברי מועדון).
האירוע פתוח לקהל הרחב!

CADILLAC LIMOUSINE 1960

סקירה הסטורית

מאת קובי מילוא

חברת קדילאק הוקמה ב-22 באוגוסט 1902, על ידי שני משקיעים שתמכו בעסקיו של הנרי פורד (ויליאם מרפי ולמואל בואן) והמהנדס הנרי לילנד. מקור השם קדילאק – חוקר ארצות צרפתי בן המאה ה-18, בשם אנטון לומט קדילאק, מייסד העיר דטרויט שבמדינת מישיגן.

המכונית הראשונה הוצגה ב-7 באוקטובר 1902. היא נחשבה למכונית איכותית ומתקדמת, ונמכרה בהצלחה רבה.

בשנת 1909 החברה נרכשה על ידי קבוצת ג'נרל מוטורס, והפכה למותג היוקרה של הקבוצה. מכוניות קדילאק הדגימו פריצות דרך טכנולוגיות בתעשיית הרכב: התנעה חשמלית (סטרטר) למנוע בעירה פנימית ששורף בנזין (בשנת 1911), מנוע V-8 בייצור המוני (1915), זכוכית ביטחון (1926) ותיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת (1928).

במהלך שנות השלושים קדילאק ייצרה מכוניות יוקרה איכותיות וחזקות, עם מנועי 12 ו-16 צילינדרים, שהיו מתקדמים ושקטים במיוחד.

חיבור מעניין להיסטוריה של קדילאק יש לחברה קטנה בשם Fleetwood שבשנת 1909 מוקמת לייצור מרכבים (ע"ש העיירה פליטווד בפנסילבניה), ומייצרת מרכבים גם עבור רכבי פאר של קדילאק. היא נרכשת בשנת 1925 ע"י Fisher, בעצמה חברת מרכבים, שנרכשת ע"י GM בשנת 1926. השם Fleetwood נשאר מאז למשך שנים רבות כדגם של הלימוזינות ומכוניות הסלון המפוארות של קדילאק, והוא מפאר גם את המכונית שהשקנו.

סידרה 75 היתה הדגם הגדול והבכיר של קדילאק ויוצרה לאורך השנים 1935-1987. היא זכתה לוורסיה ארוכה שנקראה כמובן "לימוזין", ושימשה כרכב שרד סופר מפואר.

בשנים 1959-1960 יוצר הדגם שסימל יותר מכל את העיצוב המוחצן של שנות החמישים, עם סנפירים וניקלים לרוב.

ללימוזין אורך של 6.20 מטר ובסיס גלגלים של 3.80. המנוע הוא כמובן V8 מגודל בנפח 6.4 ליטר. הגיר אוטומטי, והרכב מאובזר למשעי. יוצרו 832 מכוניות.

הלימוזין שהשקנו יובאה לארץ ע"י אלי ברכה כגרוטאה מעוררת רחמים, וזכתה לשיפוץ מקיף ומרשים. ברכות לאלי!

תמונות מהאירוע

צילום: בני הספל, רון פז, יוחאי רודין

 

מתוך פורום מועדון החמש באתר Cars-Forum ומדף הפייסבוק של המועדון