14/12/2012 – השקה לאלפא 1968 וקבלת פנים לשברולט 1951 בנוקיה

מועדון החמש הזמין לאירוע משולב:

השקת אלפא רומיאו ג'וניור 1300, משנת 1968
קבלת פנים לשברולט פיקאפ משנת 1951

בבעלות חברי מועדון החמש – טליה ברוקנר וגדי ליבוביץ'

ההשקה התקיימה במפגש מועדון החמש בסמוך להיכל הספורט נוקיה,

נאום פתיחה וברכות – יו"ר מועדון החמש, נחום קדמיאל.
סקירה היסטורית – קובי מילוא.

לאירוע הוזמנו בעלי רכבים מתוצרת אלפא ושברולט מכל שנות הייצור
(גם אלה שאינם חברים במועדון החמש)

ALFA ROMEO JUNIOR 1300 1968

CHEVROLET PICKUP 1951

סקירה הסטורית

מאת קובי מילוא

 

קשה למצוא מכנה משותף בין המכוניות שהן ה"סיבה למסיבה" היום, למעט שעובדה ששתיהן, כל אחת בדרכה, פונות לליבו של חובב ההגה… ובמקרה שלנו הן פנו, שתיהן, לליבם של הזוג גדי וטלי, שבעבודת-צוות בונים להם אוסף יפה ומרשים של קלאסיות. זהו כבר האירוע השלישי שהמועדון חוגג עם גדי וטלי, לאחר ההשקות של הבנטלי וצמד המיני'ס ששיפץ הזוג לפני שנים מספר.

וקצת על כלות השמחה: שברולט הוא ללא ספק המותג המזוהה ביותר עם המכונית האמריקאית, והשם הזה הפך לחלק מהתרבות של המדינה העצומה הזו. שברולט היא חטיבה ב-GM, והתמקמה בקונצרן כחברה שמייצרת מכוניות עממיות יחסית, להמונים. היא הפכה יחד עם פורד לסמל של החופש המוטורי בארה"ב, והפכה לחלק מהתרבות. חלק נוסף מהתרבות הזו הוא הפיקאפ, הטנדר האמריקאי הגדול, שהפך לתחליף המודרני של הסוס עבור הקאובוי האמריקאי. שברולט ייצרה פיקאפים החל משנות השלושים, והדגם שאת פניו אנחנו מקבלים היום הוא משנת 1951. זהו "סוס עבודה" אמיתי שיוצר בשנים 1947-1955, והיה התכנון ראשון של רכבים מסוג זה ע"י שברולט לאחר המלחמה, עם שטח חלונות גדול ומרווח פנים מרשים. הטנדר שקיבלנו את פניו משופר ומיוחד, ויובא לאחרונה ע"י גדי וטלי מארה"ב.

ובמעבר חד לרכב השני: חברת (ALFA (Anomina Lombarda Fabbrica Automobili נוסדה בשנת 1910. בשנת 1920 נכנס לשותפות המהנדס ניקולה רומיאו, וכך נוצר השילוב אלפא-רומיאו, המוכר לכל חובב רכב בעולם.

לאורך כל המאה ה-20 יצרה אלפא רומיאו בעיקר רכבים בעלי ביצועים ספורטיביים ומקדם גבוה של הנאה מנהיגה, וגם השקיעה במירוצים וזכתה להצלחות יפות על המסלול.

בתחילת שנות השישים אלפא רצתה להציג דגם מחליף לג'ולייטה, מכונית הסדאן-ספורט הקומפקטית והעגלגלה של שנות החמישים. התוצאה הייתה הג'וליה – מכונית קופסתית, אבל בעלת מקדם גרר מצוין של 0.34, חלוקת משקל מצויינת ושילוב נדיר של שימושיות למשפחה ומקדם כף גבוה.

המכונית הושקה במונזה בשנת 1962 והייתה להיט מיידי. יוצרו מעל רבע מיליון מכונית עד שנת 1974, עם מנועי 1300 ו-1600 ברמות גימור שונות. בהמשך לג'וליה, ייצרה אלפא גם דגמי ספיידר וקופה המבוססים עליה. דגם הקופה (או "סידרה 105") ישב על רצפה מקוצרת של ג'וליה, אבל עם אותם מנועים ומתלים משובחים. המנוע היה כמובן בתצורה הקלאסית של אלפא – שני גלי זיזים עליונים, שני קרבורטורים כפולים, והמון סל"ד וכיף. היו דגמים עם מנועי 1300, 1600, 1750 ו-2000. הדגם שהשקנו באירוע הוא הג'וניור, הקטן שבחבורה, אבל זריז וכייפי. טלי וגדי קנו אותו מהשף חיים כהן, אלפיסטי ידוע, ולאחר שיפוץ מקיף וכולל השיקו אותו באירוע, להנאת חברי המועדון.

ברכות לטלי וגדי, ותודה בהזדמנות זו על תרומתם למועדון!

תמונות מהאירוע

צילום: שלי קליין, שי ורד, לי נזירי

 
 

מתוך פורום מועדון החמש באתר Cars-Forum ומדף הפייסבוק של המועדון