19/07/2019 – השקת Rolls Royce Silver spirit משנת 1988, של עינב רף, במפגש המרכזי בפתח-תקווה.

מועדון החמש הזמין להשקת Rolls Royce Silver spirit משנת 1988, במפגש המרכזי של המועדון בפתח-תקווה.

הרכב שופץ ע"י חבר מועדון החמש עינב רף.

סדר הטקס:
– דברי פתיחה – נחום קדמיאל, יו"ר וועד מועדון החמש
– רקע היסטורי – קובי מילוא
– חשיפת הרכב המושק – עינב רף.

Rolls Royce Silver spirit, 1988

סקירה הסטורית מאת קובי מילוא

רולס רויס Silver Spirit 1988

רולס-רויס הוא שם נרדף לפאר והדר בעולם הרכב. החברה נוסדה בשנת 1904 ע"י התעשיין האנגלי הנרי רויס שנפגש עם הסוחר הרכב צ'ארלס רולס שהסכים לשווק את המכוניות החדשות באופן בלעדי. חברת רולס-רויס המשותפת נוסדה בשנת 1906 ובשנת 1908 מפעלה עבר לעיר דרבי.
המכונית המצליחה ביותר של החברה בתחילת דרכה הייתה הסילבר גוסט, שיוצרה בשנים 1906-1925: כ-6,200 מכוניות יוצרו, ושימשו גם בסיס למשוריינים ואמבלונסים במלחמת העולם הראשונה, כולן עם הגריל הידוע ו"הרוח של אקסטאזי", הלא היא הפיסלון המכונף המפורסם שמפאר את שבכת הרדיאטור של כל רולס-רויס. המכונית הזו ביססה את המוניטין של רולס-רויס בתור "המכונית הטובה בעולם", וידוע הסיפור על התיקון שלא חויב בגלל ש"רולס רויס לא מתקלקלת". בשנת 1931 החברה רכשה את יצרנית הרכב הבריטית בנטלי שנקלעה לקשיים בעקבות השפל הגדול ומפעל החברה עבר לעיר קרו בשנת 1946.
החברה ייצרה גם מנועי מטוסים משנת 1914 והייתה יצרנית המנועים העיקרית בבריטניה במלחמות העולם. לדוגמה, מנוע הרולס-רויס מרלין V12 שהותקן במטוסי בעלות הברית במלחמת העולם השניה וסייע רבות לניצחון על הנאצים. החברה עברה תהפוכות רבות מבחינת בעלות וכיום היא שייכת לתאגיד BMW.
הסילבר קלאוד היה המודל העיקרי של החברה בשנים 1955-1966. זו היתה רולס קלאסית, עם כפניים שופעות, שילדה נפרדת, והרדיאטור הענק שהוא הסמל המסחרי של החברה. המכונית צוידה בהתחלה במנוע 6 טורי הוותיק, ואח"כ במנוע V8 ענק בנפח 6.2 ליטר שקצת עשה צרות בהתחלה…
בשנת 1965 – מגיעה הסילבר שאדו עם שינוים רדיקאלים. מבנה מונוקוק, מעצורים ומתלים אחוריים (בהתחלה גם קדמיים) בסגנון סיטרואן, ומנוע ה-V8 הקודם שעלה אח"כ בנפח ל-6.7 ליטר ושודך לגיר אוטומטי גדול וחזק מתוצרת GM. המתלים האחוריים היו סוף סוף נפרדים, והבלמים דיסק. זו היתה מכונית שמיועדת יותר לנהג והיתה להיט גדול של החברה עם 30,000 מכוניות שיוצרו, שיא עד היום. במקור רצו לקרוא לה סילבר מיסט (ערפל), אבל התברר ש"מיסט" זה זבל בגרמנית…
השאדו הוחלפה בשנת 1980 ע"י הסילבר ספיריט, שהתבססה מכאנית על קודמתה, אבל זכתה למרכב גדול, מודרני ומפואר, עם דגש גדול על נוחות הנסיעה. זהו גם הדגם הראשון של רולס רויס שהפסלון המפורסם, הרוח של אקסטאזי, יודע להיכנס אוטומטית לתוך הרדיאטור כדי שלא יגנבו אותו…
יוצרו 19,840 מכוניות מדגם זה בשנים 1980-1999, מתוכן 14,493 מארק 1, שהוא הדגם של המכונית המושקת.
וקצת על המשיק ומכוניתו: עינב רף מחזיק במספר רכבי אספנות דו-מושביים, אבל רצה גם קלאסית גדולה עם 4 דלתות כדי שהמשפחה תוכל לחלוק עימו בתחביב. הוא רכש את הסילבר-ספיריט לפני כשנתיים בארה"ב, ולאחר תהליך שיפוץ מקיף, מכאני וחיצוני, השיק את הלימוזינה השחורה והיפה במפגש המרכזי בפ"ת.
ברכות לעינב ולמשפחתו !

תמונות מהאירוע

צילום: רוני ברונר

מתוך עמוד הפייסבוק של מועדון החמש