28/06/2013 – השקת רובר 10 משנת 1947 במפגש המרכזי בנוקיה

מועדון החמש הזמין להשקת מרצדס 380SLC משנת 1981

הרכב שופץ ע"י חבר מועדון החמש – אביתר פרנס
ההשקה התקיימה במפגש מועדון החמש בסמוך להיכל הספורט נוקיה.

נאום פתיחה וברכות- יו"ר מועדון החמש, נחום קדמיאל.
סקירה היסטורית – קובי מילוא.

לאירוע הוזמנו בעלי רכבים מתוצרת מרצדס מכל שנות הייצור
(גם אלה שאינם חברי מועדון).

MERCEDES 380 SLC 1981

סקירה הסטורית

מאת קובי מילוא

את חברת דיימלר–בנץ אין צורך להציג – החברה היא מחלוצות תעשיית הרכב, ועד היום נחשבת לאחת היצרניות האיכותיות בעולם. המותג העיקרי של החברה, מרצדס, נקרא על-שמה של מרצדס יאלינק, ביתו היהודיה של הסוכן של החברה באוסטרו-הונגריה, שהבטיח למכור הרבה מכוניות אם המכונית תיקרא על-שם ביתו.

היום נעסוק ב"שפיץ הספורטיבי" של דגמי החברה – דגמי ה-SL.

הסיפור של סידרת ה-SL מתחיל בשנת 1954, כשהחברה הוציאה דגם מרהיב בשם 300SL שמבוסס על מכונית מרוץ. למכונית היה מנוע 3 ליטר מוזרק, ודלתות מיוחדות שנתנו לה את הכינוי "כנפי שחף". בזמנו זו היתה המכונית הסידרתית המהירה ביותר בעולם. אגב – האותיות SL מגיעות מראשי התיבות בגרמנית של Sport Leicht, או "ספורט קל". בשנת 1957 החליף דגם פתוח – ROADSTER את דגם הקופה, ויוצר עד שנת 1963. במקביל יוצר גם "אח קטן" בשם 190SL בשנים 55-63. המכונית קנתה לעצמה שם של רכב ספורט מפואר ואיכותי, ובשנת 1963 הגיע הסידרה השניה, ה-"פגודה". הפגודה יוצרה עד שנת 1971 ואז הוחלפה ע"י בודי R107 שנפוץ בארץ בעיקר בדגם 450SL הפתוח.

במרצדס החליטו שלא די ברודסטר קלה ויש להוסיף להיצע גם קוּפֶּה ייחודית. הם מתחו את בסיס הגלגלים של ה-SL בעוד 36 ס"מ, והעניקו לו עוד זוג מושבים מאחור וגג קשיח אינטגרלי ממעל. החרטום של המכונית עד לשמשה הקדמית נותר זהה ל-SL, אך החלק האחורי נמתח והוארך. המנועים זהים ל-SL –מנועי 6 (280) ו-V8 (350, 450), עם גיר רגיל בדגמי ה-6 ואוטומטי ב-8.

בשנת 81' שדרגה מרצדס את הקוּפֶּה ומנועי ה-V8 גדלו ל-380 ו-500. גם תיבת הילוכים האוטומטית שודרגה ל-4 הילוכים והסלון הפנימי הפך מהודר יותר ונלקח מסדרה S החדשה. המכונית שאנחנו משיקים היא מהדגם האחרון, עם מנוע 3,800 והגיר המשודרג.

בסה"כ המכונית זכתה להצלחה בזכות המושבים הנוספים, ויוצרה ב-62,888 עותקים במהלך השנים עד להחלפתה בשנת 1981.

בארץ ה-SLC נדירה הרבה יותר מה-SL, ואנחנו שמחים להשיק את הדגם היפה הזה. המכונית אותה אנו משיקים יובאה מארה"ב לפני שנה וחצי וזכתה לשיפוץ מקיף.

ברכות לאביתר פרנס!

תמונות מהאירוע

צילום: צביקה מרגלית

 

מתוך פורום מועדון החמש באתר Cars-Forum ומדף הפייסבוק של המועדון