29/11/2013 – השקת שברולט סברבאן "פרנקלין" 1966 של מרדכי וצביקה מרגלית באצטדיון רמת-גן.

מועדון החמש הזמין להשקת:
שברולט סברבאן "פרנקלין" שנת 1966.
הרכב שופץ ע"י חבר מועדון החמש צביקה מרגלית ואביו מרדכי.

ההשקה התקיימה ברחבת החנייה המערבית של אצטדיון ר"ג .

נאום פתיחה וברכות – יו"ר מועדון החמש, נחום קדמיאל.
סקירה היסטורית – קובי מילוא.

בעלי רכבים מתוצרת שברולט מכל שנות הייצור הוזמנו לתצוגה.

 

סקירה הסטורית מאת: קובי מילוא

הסברבאן הוא דגם הרכב הוותיק ביותר בעולם מבחינת השם המסחרי שלו, משנת המודל 1935 ועד היום. הרעיון השיווקי היה לקחת שילדה של טנדר פיקאפ אמריקאי גדול, אבל לבנות עליה שילדה של סטיישן. התוצאה היתה רכב מרווח וגדול שיכול לקחת נוסעים ו/או מטען ברווחה. אגב, השם סברבאן ("פרברי") בתחילת הדרך היה גם בשימוש של דודג׳, פלימות, סטודיבייקר ונאש. 

הסברבאן מיוצר גם כיום והוא ה-SUV הגדול ביותר שמיוצר בארה"ב עם שלוש שורות מושבים, 9 מקומות ישיבה ועוד מקום רב למטען. 

הסברבאן 1966 של צביקה שייך לדור השישי של הדגם שיוצר בשנים 60-66. הרכב מצויד במכניקת שברולט פשוטה ואמינה, עם מנוע 6 טורי קלאסי.

היום מיוצר כבר הדור ה- 12, ונמכר ברחבי העולם בהצלחה גדולה. 

למעשה הרכב של צביקה התחיל את חייו בתור פאנל-וואן, כלומר סברבאן ללא חלונות. הוא עבר הסבה לאמבולנס ע״י חברת פרנקלין האמריקאית שהתמחתה בהסבות כאלו, והדביקה תווית עם שמה על הרכב. לכן, בישראל האמבולנסים האלו ידועים כשברולט פרנקלין :)…

חברת פרנקלין הוקמה בשנת 1940 ע״י יהודי בשם מקס רסקין, נצר למשפחת מסגרים ממזרח אירופה שיצרו מרכבים שונים על רכבים מסחריים, כולל מיכליות חלב על שילדות של פורד מודל T. מעניין לציין שרוב היצוא של הסבות האמבולנס של פרנקלין היה למזרח התיכון, לישראל ולערב הסעודית…

היום אנחנו משיקים חתיכת היסטוריה, של רכב ששרת את הציבור בישראל ובזכות צביקה ומרדכי מרגלית חזר לחיים. 

ברכות!

תמונות מהאירוע

צילום: דורון סגל, יוחאי רודין, קובי בן-ניסן, רוני ברונר

 

לפני ואחרי

מתוך פורום מועדון החמש באתר Cars-Forum ומדף הפייסבוק של המועדון