31/08/2012 – השקת אופל קדט קופה שנת 1973 של חליל וסמיר ג'ומעה

מועדון החמש השיק אופל קדט קופה משנת 1973
הרכב זכה לשיפוץ יסודי, מלאכת יד, ע"י חברי מועדון החמש
חליל וסמיר ג'ומעה – אבא ובן – במשותף!

את ההשקה ארח המפגש הצפוני בנשר

נאום פתיחה וברכות:
יו"ר מועדון החמש- נחום קדמיאל
מנכ"ל אופל בישראל- אילן טל
סקירה היסטורית: שימרון אנגל

האירוע בחסות אופל ישראל

 OPEL KADETT COUPE 1973

 

סקירה הסטורית

מאת: קובי מילוא

חברת אופל היא אחת הוותיקות בעולם הרכב – היא הוקמה ע"י אדם אופל ברוסלהיים שבגרמניה בשנת 1862, ועסקה בייצור מכונות תפירה. לאחר מכן עברה החברה לייצור אופניים, ובשנת 1899, לאחר מותו של אדם אופל, החלו שני בניו בייצור מכוניות. בהתחלה היו אלה מרכבים של אופל על שלדות של דאראק הצרפתית, ואח"כ החלה אופל בתכנון עצמאי של המכוניות. החברה התפתחה, היתה היצרן הגרמני הראשון שהכניס פס ייצור מודרני, ובשנת 1928 החזיקה כמעט 40% מנתח השוק בגרמניה. ג'נרל מוטורס האמריקאית ראתה, התרשמה, ובשנת 1929 רכשה את אופל והיא בבעלותה עד היום. בשנות מלחמת העולם ה-2 ייצרה אופל כלי-רכב לצבא הגרמני. לאחר המלחמה המפעל ברוסלהיים שוקם, ייצר בהתחלה משאיות "בליץ" ואח"כ החל שוב לייצר מכוניות נוסעים, בהתחלה האולימפיה הקטנה ואח"כ הקפיטן. בשנות החמישים, השישים והשבעים ייצרה אופל מגוון מכוניות משפחתיות, סולידיות וקשוחות. קו המוצרים החל בקדט הקטנה, הרקורד הבינונית, הקפיטן והאדמירל, וגם סנטור ודיפלומט. המכוניות זכו גם להצלחה גדולה בארץ.

וקצת על הקדט – כלת השמחה: בשנת 1935 ייצרה אופל לראשונה מכונית בשם קדט – היא היתה מבוססת על האולימפיה וכמוה היתה במבנה מונוקוק, ללא שלדה, מה שאפשר מחיר נוח והפך את המכונית להצלחה גדולה. לאחר מלחמת העלום השניה והכיבוש הרוסי של מזרח גרמניה, המפעל בברנדנבורג שייצר את הקדט עבר "קומפלט" לרוסיה, והקאדט שלפני המלחמה החלה להיות מיוצרת בתור מוסקביץ', עד שנת 1956 (למגינת ליבם של הגרמנים…).

בשנת 1962 השיקה אופל דגם חדש ומודרני של הקדט, שתוכנן להיות "נשק אנטי-פולקסוואגן" – המכונית הקומפקטית הציעה בודי מודרני, מנוע שקט והמון מרווח פנים יחסית לחיפושית. המכניקה היתה פשוטה ואמינה – מנוע 1000 סמ"ק, גיר רגיל והנעה אחורית. הדור הראשון של הקדט התחיל סיפור הצלחה מרשים של הדגם הזה ונמכר ב-600,000 עותקים כבר בשלוש השנים הראשונות. המכונית יוצרה במגוון מרכבים – 2 ו-4 דלתות, סטיישן וקופה.

בשנת 1965 יצא הדור השני, קדט B שיוצר עד שנת 1972. כמו בדגמים הקודמים, הרכב יוצר במגוון מרכבים, ובארוע השקנו את דגם הקופה היפה והספורטיבי. אחרי ה-B הגיעה הקדט C ובשנת 1979 הקדט D שכבר היתה שונה מאד, עם הנעה קדמית מודרנית, וכך גם הקדט E שייצורה החל בשנת 1985. בשנת 1992 החליטה אופל לסדר קצת את שמות הדגמים של כל המפעלים שלה, הפסיקה את השימוש בשם קדט וקראה לדגם הקומפקטי בשם אסטרה, שהוא השם בו ווקסהול מכרה את הקדטים מתוצרתה בשנים הקודמות.

כמו כל דגם אופל, הקדט זכתה בארץ להצלחה יפה מאד בשנות ה-60, 70 וה-80, והגודל שלה התאים מאד לצרכים של הנהג הישראלי.

משפחת ג'ומעה קנתה את הקדט שלהם כבר בשנת 1974, אחרי שהרכב היה רק שנה על הכביש. מאז המכונית נשארה במשפחה, וזכתה לאחרונה לשיפוץ אוהב ע"י חליל וסמיר ג'ומעה, אב ובן, כפרוייקט משותף ומרגש.

ברכות!!!

תמונות מהאירוע

צילום: שלמה דן גדרון, צביקה מרגלית

 

מתוך פורום מועדון החמש באתר Cars-Forum ומדף הפייסבוק של המועדון