- This topic has 5 תגובות, 5 משתתפים, and was last updated לפני 11 months, 3 weeks by
משה מצא.
-
מאתתגובות
-
קובי מילוא
משתתףבימים טרופים אלו המכוניות שלנו נוסעות מעט מאד, אם בכלל ????
רכב ישן לא אוהב לעמוד הרבה זמן ועמידה ממושכת יכולה לגרום לו לנזקים. לכן, אנסה לתת כמה עצות ממוחי הקודח לשמירה על רכב האספנות בימים של סגר.
כל אחד מוזמן כמובן להוסיף או לתקן ????1. רכב צריך לנסוע… אם יש אפשרות, ובמסגרת המגבלות החוקיות – לעשות מידי שבוע אפילו סיבוב קטן ליד הבית כדי לרענן את המכלולים ולהריץ את המערכות.
2. מצבר – הכי טוב לנתק אותו (מהמינוס !) ואם לא – אז לפחות להניע את הרכב מידי שבוע ולתת לו לעבוד 20 דקות כדי שהמצבר ייטען. משך הזמן הזה גם מבטיח שהתרמוסטט ייפתח ותהיה סירקולציה של מים בתוך הבלוק (וזה חשוב למניעת קורוזיה וסתימות בצנרת). לבעלי רכבים ישנים עם דינמו עמידה בסרק של 20 דקות לא ממש תעזור, ולכן מומלץ לכולם לחבר את המצבר למטען (כמובן במידה ויש נקודת חשמל בחניה).
3. צמיגים – עמידה ממושכת ללא תזוזה יכולה לגרום ל"נקודה שטוחה" בצמיג (Flat Spot) ולפגוע בעיגוליות שלו. מומלץ להזיז את הרכב כמה מטרים לפחות קדימה ואחורה כדי לשנות את נקודת העומס. אפשר ורצוי באחסנה ארוכה גם להוסיף כמה PSI על לחץ האוויר הרגיל (וכך נוהגים גם יבואני רכב לגבי רכבים המאוכסנים במלאי תקופה ארוכה).
4. מצמד ובלמים – אם הם לא בשימוש תקופה ארוכה, יש סיכון ש"ידבקו" וייתפסו ולכן אם אין אפשרות לצאת עם הרכב לסיבוב, מומלץ לפחות להזיז אותו קצת קדימה ואחורה.
5. מרכב – אני מקווה שרכבי האספנות שלכם בחניה מקורה וגם אם לא – שהרכב תמיד מכוסה. אם אינו מכוסה – יש לנקות אבק מידי כמה ימים ולוודא שאין לשלשת ציפורים (ובעברית פשוטה – שאין קקי של ציפור על הצבע…) – היא חומצית והורסת את הלכה. אם הרכב מכוסה ועומד בחוץ – כדאי פעם בשבוע להסיר את הכיסוי ולאוורר את הרכב, כדי למנוע צבירת לחות בין הפח לכיסוי.
והכי חשוב – בריאות טובה !!!
נפתלי
משתתףעצות מצוינות!
בהמשך לסעיף הבלמים/מצמד, רצוי לא להשאיר את הרכב עם בלם יד מופעל (שלא יתפס), אלא בהילוך ועם בלוקים בגלגלים לאבטחה.
בזמן שמתניעים מידי פעם, גם אם לא נוסעים, רצוי לשים בהילוך וללחוץ על המצמד לפחות לכמה שניות, כדי שתהיה תנועה יחסית בין הדיסק לפלטות.נחום קדמיאל
משתתףקובי ונפתלי
עצות זהב!!
משהו נוסף…במידה ואנו מתכננים להשבית הרכב לתקופה ארוכה, לדעתי ניתן לעמיד אותו על "חמורים קטנים" על מנת לנתק הצמיגים ממגע ברצפה! (כמובן בזהירות המתבקשת).
שאלה? מה "גורל" השמן ברכב שעמד מספר חודשים?גבי גלזר
משתתףיופי של המלצות, מקוה להגיע לרכבים בקרוב על מנת ליישם אותן…
חג שמח!נפתלי
משתתףאין בעיה עם השמן עצמו במנוע שעמד מספר חודשים.
בכל מקרה רצוי להתניע מידי פעם, גם כדי לסחרר את המים והשמן, וגם כדי להקטין את הסיכוי לבעיות של התייבשות אטמים, חגורות, היתפסות חלקים (למשל סולונואידים) וכו'.משה מצא
משתתףיופי של המלצות שמקיימן מדי שבוע.
-
מאתתגובות