מועדון הרכב והאספנות בישראל

Israel Classic & Collectors Vehicle Club

02/10/2012 - האירוע המוטורי המרכזי בפארק הלאומי ר"ג

במסגרת חגיגות סיום הקיץ נערך כבכל שנה מפגש חברי מועדון החמש ומשפחותיהם בפארק הלאומי ברמת גן, השתתפו באירוע רכבי אספנות / קלאסיים במצב תצוגה.
הקהל הרחב הוזמן לצפות במגוון כלי הרכב המיוחדים של חברי מועדון החמש באירוע מרהיב ומיוחד בתוכנית, תצוגה נעה של מכוניות ייחודיות (רונדו) מלווה בהסבריו המאלפים של קובי מילוא.

הרונדו הוקדש השנה לכלי רכב מתוצרת הארץ!

האירוע בחסות עיריית ר"ג, הפארק הלאומי ר"ג, ובחסות חב' קאר איסט בע"מ מקבוצת לובינסקי המשווקת את המותג MG

כתב: רון פז

אמצע השבוע, יום שלישי. שלושים ומשהו מעלות בצל, לחות בלתי נסבלת וחולצה שנדבקת לגוף. האם החבלים המעגליים על הדשא בפארק הלאומי יישארו מיותמים? לא ולא, לא נפסיד סיבה למסיבה.

צוות מתנדבים יקר התכנס בפארק כבר בשעה 7 בבוקר והכין עוד אירוע מתוקתק מבית היוצר של המועדון. האירוע הוקדם השנה מיום ו' המסורתי ליום ג', רגע לפני שקבוצה גדולה של פעילים עולה על המטוס בדרך להרשי, מפגש האספנות השנתי הענק בפנסילבניה. גם אירוע האופניים הגדול, "סובב ווינר תל-אביב-יפו" שעצר את ת"א ביום ו' של אותו השבוע, תרם להחלטת המארגנים להמר על אמצע השבוע של חול המועד סוכות – ולא בלי חששות.

כמעט עד 9 בבוקר עוד היה מדובר בטפטוף מדאיג של רכבים, אבל עד 10 וחצי כבר היו 220 סוכריות צבעוניות מסודרות בסדר מופתי לפי ארצות ייצור, והחגיגה בעיצומה. אומנם, לא שיחזרנו את השיא המסחרר של סוף הקיץ 2011 (292 רכבי אספנות ואופנועים) וחסרו לצערנו חברים רבים מהצפון וחברים שנאלצו לצאת לעבודה, אך בכל זאת כמעט והושווה המספר המכובד של סוף הקיץ 2010 (225).

ראש העיר המארחת צבי בר הגיע גם הפעם, כמו גם נציגי משרד התחבורה – שחשוב שייראו במו עיניהם את יופיו של התחביב הנוסטלגי והלא מזיק שלנו.

כל משתתף הוכוון למקומו וקיבל שלט אחיד שהוכן מראש לכל רכב וכן שי שימושי מהמועדון: פנס סולארי על מחזיק מפתחות. להטוטן בידר את הילדים, להקה ותיקה ניגנה מוזיקה של שנות ה-60, ורגע לפני שניתן האות לפתוח מנגלים – הוציא חברנו קובי מילוא עוד רונדו מרשים אל כר הדשא, הפעם בסימן "תוצרת הארץ" (נו טוב, כולל "הרכבה בארץ").

אבי (סוסיתא) גרוסברג הפתיע את הצופים ותרם את כלי הרכב הראשון של הרונדו, והפעם עם פדאלים: היו אלה אופניים ישראליות מתוצרת "חרש אופן", זוג מיוחס שצולם בסרטי "אסקימו לימון". על האופניים רכב רוני רוזנברג, המתנדב המסור שנכון לכל משימה לעזרת המועדון. אחרי הפתיחה המפתיעה עם האופניים עלה אמנם כלי בריטי, BSA, אלא שהיתה רתומה אליו סירה ישראלית למהדרין, מתוצרת חברת וולקוביץ הוותיקה. את הופעת הדו-גלגליים סגרה ווספה מתוצרת ישראל, שהורכבה בצפת בירת הגליל. את פרק המכוניות מתוצרת הארץ פתחו כמובן הסוסיתות של יורם מקובר ואבי גרוסברג, ואחריהן שלל קוביות, כרמלים, רומים, וגם סברה ספורט אחת, כולן על טהרת הפיברגלס ומתוצרת אוטוקרס. גם מכוניות מפח הרכיבה אוטוקארס, והן יוצגו ע"י צמד טריומפים, 1300 ו-1500. את קייזר-אילין ייצגו בכבוד שלל מכוניות שהורכבו בארץ ע"י המפעל, ובהן רנו 4CV ודופין, וגם שלישיית מכוניות לארק נכבדות. גם מקומו של הוויליס לא נשכח, ואת תוצרת הארץ סגרה פורד אסקורט "ילדונת" משנת 1981 שהורכבה במפעלי-רכב נצרת.

אחרי הישראליות בא תורן של המושקות הטריות במועדון, אותן מכוניות להן ערכנו השנה השקות וקבלות פנים. פתחו את השיירה צמד MG מקסימות, TD שובבה ו-YT נדירה, אחריהן פיאט 1100 שירדה כל הדרך מירושלים ומייד אחריה ה-BMW 700, שגם זכתה השנה בגביע הנודד בתחרות השיפוץ ע"ש גלאי. את השיירה חתמה הטרייה מכולן, עולה חדשה מארה"ב – סטודיבייקר לנדקרוזר שחורה, מודל 1951 מתומנת צילינדרים עם דלתות התאבדות אחוריות ועיצוב מיוחד שקשה להוריד ממנו את העיניים.

עוד מעניין לציין שבלטה נוכחות גדולה ולא שגרתית של עשרות רבות של צעירים חרדים, שהקיפו את המכוניות בהתלהבות. הסתבר שלפחות כמה מהם גם גולשים מכורים בפורום האספנות שלנו בקארספורום ומתמצאים היטב בכל השטיקים והפרסונות של המועדון, ללמדך שה"שריטה" חוצה גבולות, אמונות וסגנונות חיים.

סרטון: אלי ברי

סרטון: רוני ברונר

דילוג לתוכן