מועדון הרכב והאספנות בישראל

Israel Classic & Collectors Vehicle Club

מועדון החמש הזמין להשקת פורד מוסטנג משנת 1965 שופצה ע"י חבר חדש במועדון החמש – אסף דויטש
שיפוץ שנמשך 5 שנים..

ההשקה התקיימה ברחבת הפאואר סנטר "ישפרו סנטר" א.ת נס- ציונה,
נאום פתיחה וברכות – יו"ר המועדון , נחום קדמיאל
סקירה היסטורית – קובי מילוא.

לאירוע הוזמנו בעלי רכבים מתוצרת יצרן הרכב המושק מכל שנות הייצור
(גם אלה שאינם חברים במועדון החמש)

האירוע בחסות חב' קאר איסט בע"מ מקבוצת לובינסקי – יבואנית רכבי MG בישראל
ובאדיבות מרכז 'ישפרו סנטר' נס- ציונה ועיריית נס- ציונה- קריית התרבות
האירוע פתוח לקהל הרחב!

סקירה הסטורית

מאת קובי מילוא

 

את חברת פורד אין צורך להציג – אחת מיצרניות הרכב הראשונות בעולם, חלוצת פס הייצור בשיטת "הסרט הנע", ועד היום אחת מיצרנית הרכב הגדולות בעולם, עם בסיס חזק בארה"ב, אבל הרבה מפעלים ברחבי העולם. לכן לא נתעכב עכשיו על ההיסטוריה של פורד, אלא נגיע ישר לכלת השמחה – פורד מוסטאנג.

בתחילת שנות השישים, הבין לי אייקוקה, מבכירי פורד, שיש בשוק צורך במכונית מיוחדת ו"אישית". קהל היעד היו ילידי ה-Baby-Boom, הדור שנולד מייד לאחר מלחמת העולם השניה. אנשים צעירים, שרצו משהו קצת יותר מלהיב מהמכונית המשפחתיות האמריקאיות, אבל קצת יותר פרקטי למשל מהקורבט (שהיתה רק דו-מושבית).

אייקוקה ביקש מהמעצבים לתכנן מכונית יפה ומיוחדת, אבל כזו שתתבסס על מכלולים אמינים ומוכרים של פורד. השילדה התבססה על הפורד פלקון, והמנועים באו ישר ממחסן המכלולים הרגיל, החל במנועי 6 צילינדר צנועים, וכלה ב-V8 מגודלים. ניתן היה להזמין את המכונית עם מגוון של מנועים, גירים, תוספות, שיפורים, ומה לא. למעשה, כל אחד יכל "לתפור" לו מוסטאנג לפי העדפותיו, צרכיו, ותקציבו. המכונית הוצעה במרכב פתוח, קופה, וגם פאסטבק נדיר יחסית. המוסטאנג הושקה באפריל 1964, וזכתה מייד להצלחה מסחררת. בחצי השנה הראשונה לייצורה, נמכרו כ-450,000 מכוניות. המכונית פתחה את אופנת "מכוניות הפוני" – יחסית קומפקטיות, פרקטיות, אבל עם הרבה מקום לביטוי אישי של הבעלים, ועיצוב אופייני של "מכסה מנוע ארוך – בגאז' קצר". המתחרים הגיבו מייד עם השברולט קמארו, פונטיאק פיירבירד וכו', אבל למוסטאנג נשמרה זכות הראשונים.

עם השנים, עברה המוסטאנג שינויים רבים – היא גדלה, קטנה, התכערה ויפתה, בהתאם לשנים ולתקופה. דווקא הדגם האחרון, הדור החמישי, מעוצב בסגנון "רטרו" יפה שמזכיר מאד את הדגם המקורי, וממשיך מסורת בת מעל 40 שנה.

המוסטאנג שהשקנו היא מודל 1965, מהדור הראשון, ושומרת על העיצוב המקורי, היפה והנקי. זהו דגם קופה, שבמקור היה מצויד במנוע 6 בוכנות, אבל הוסב ל-V8 בנפח 5.7 ליטר (מנוע 351), עם גיר ספורט 4 הילוכים.

הרכב נקנה בפתח תקווה, ושופץ במשך 5 שנים.

בוצע בשיפוץ:

  • החלפת המנוע ל-V8.
  • מערכת הצתה MSD
  • קרבורטור 650 CFM אדלברוק
  • פילטר אוויר פתוח אדלברוק
  • סעפות פליטה משופרות
  • גיר 4 הילוכים מהיר HEAVYDUTY עם ידית M&B קוויק שיפט.
  • הוחלפו ניקלים, פנסים, ריפוד פנימי, שטיחים, טמבונים, מיכל דלק, הגה ספורט של מוסטנג ולוח שעונים ספורטיבי.

את השיפוץ המכאני אסף ביצע לבד. רק הצבע בוצע אצל בעל מקצוע.

ברכות!

תמונות מהאירוע

צילום: קובי בן-ניסן

 

מתוך פורום מועדון החמש באתר Cars-Forum ומדף הפייסבוק של המועדון

דילוג לתוכן