מועדון הרכב והאספנות בישראל

Israel Classic & Collectors Vehicle Club

מועדון החמש מזמין להשקת שברולט אימפלה קופה משנת 1959

ששופצה ע"י חבר מועדון החמש אריק אשפיז

ההשקה התקיימה ברחבת החנייה של היכל הספורט נוקיה,

נאום פתיחה וברכות – יו"ר מועדון החמש, נחום קדמיאל,
סקירה היסטורית – קובי מילוא.

לאירוע הוזמנו בעלי רכבים מתוצרת שברולט מכל שנות הייצור
(גם אלה שאינם חברים במועדון החמש)

האירוע בחסות חב' קאר איסט בע"מ מקבוצת לובינסקי
יבואנית רכבי MG בישראל

CHEVROLET IMPALA COUPE 1959

סקירה היסטורית

מאת קובי מילוא

שברולט הוא ללא ספק המותג המזוהה ביותר עם המכונית האמריקאית, והשם הפך לחלק מהתרבות של המדינה העצומה הזו. הסיפור של שברולט קשור, איך לא, לאנשים ולאגו. היו-היה איש עסקים קשוח בשם ווילאים דוראנט, שבשנת 1908 הקים את תאגיד ג'נרל מוטורס, שרכש מייד את ביואיק, אולדסמוביל, קאדילק ופונטיאק. ב-1910 הודח דוראנט ע"י הבנקים שמימנו את עיסקאות הרכישה שלו, אבל הוא לא סלח ונשבע לנקום – ואיך נוקמים באמריקה – בעסקים. בשנת 1913 חבר דוראנט לנהג מרוצים שוויצרי-צרפתי בשם לואי שברולה, אותו הוא הכיר כשלואי נהג עבורו מכוניות מרוץ בביואיק. יחד הם הקימו חברה חדשה לייצור רכב, על שמו של שברולה. החברה הצליחה מאד, ושנים ספורות אח"כ רכשה את רוב המניות של ג'נרל מוטורס, עד שבשנת 1917 השתלט דוראנט באמצעות שברולט על ג'נרל מוטורס וחזר לתפקידו כנשיא החברה. אכן נקמה יפה. בינתיים, שברולט השתלבה כחטיבה ב-GM, והתמקמה כחברה שמייצרת מכוניות עממיות יחסית, להמונים. היא הפכה יחד עם פורד לסמל של החופש המוטורי בארה"ב, ולחלק בלתי-נפרד מהחלום האמריקאי.

לאורך השנים, תרמה שברולט חידושים לא מעטים לעולם הרכב – תיבה אוטומטית ראשונה במכונית זולה יחסית בשנת 1950, מכונית ספורט ראשונה מפיברגלאס בייצור סידרתי, הקורבט, בשנת 1953, מנועי ה-V8 Small Block בשנת 1955, טנדר נמוך, אל-קמינו, בשנת 1959, וגם הקורבייר, מכונית אמריקאית ראשונה בייצור המוני עם מנוע אחורי וקירור אוויר.

שברולט היא עד היום המותג הפופולארי ביותר של GM, ובשנים האחרונות הוציאו לשוק מכוניות טובות ומעניינות, כמו המליבו החדשה.

הסיפור שלנו היום היא האימפלה – בשנת 1958, השתמשה שברולט לראשונה בשם הזה בתור כינוי לדגמים המפוארים של הבל-אייר, אבל בשנת 1959 האימפלה הפכה לדגם בזכות עצמו, והיתה המכונית הגדולה ביותר של שברולט –Full-Size. המכונית כונתה "מכונית הפאר שכל אמריקאי יוכל להרשות לעצמו", ואמנם היא לא היתה יוקרתית כמו קאדילק וביואיק, אבל נתנה תמורה מצוינת לכסף. עד 1965, בה יצאה הקפריס לשוק, האימפלה היתה השבי היוקרתית ביותר. במשך שנים רבות, היא היתה האמריקאית פול-סייז הנמכרת ביותר, והיתה הצלחה מסחרית גדולה. בשנות ה-90 ירדה האימפלה כיתה והיא מוגדרת כיום כ-מיד-סייז, ועדיין מהווה נדבך חשוב בדגמי שברולט.

האימפלה שלפנינו, מודל 1959, היא מהדור הראשון של המכונית. זוהי מכונית 2 דלתות הארדטופ נדירה יחסית, עם מנוע V8 כמובן, בנפח 5.7 ליטר עם גיר אוטומטי 3 הילוכים. שימו לב לפנסים האחוריים, בצורת כנפי פרפר.

אריק אשפיז הוא חבר מועדון וותיק ו"שפצן" בלתי נלאה שכבר הרים 7 פרוייקטים שאת חלקם נחגוג הקיץ. אריק מחזיק ברכב 20 שנה ובשנים האחרונות העמיד אותו לשיפוץ מקיף שהחזיר לו את נעוריו.

ברכות לאריק!

מתוך פורום מועדון החמש באתר Cars-Forum ומדף הפייסבוק של המועדון

תמונות מהאירוע

צילום: לי נזירי

 

מתוך פורום מועדון החמש באתר Cars-Forum ומדף הפייסבוק של המועדון

דילוג לתוכן