מועדון החמש הזמין לאירוע משותף עם מועדון אלפא רומאו ישראל וחב' סמל"ת:
השקת אלפא רומאו 2000 ספיידר טורינג, 1959
שופצה ע"י חבר מועדון החמש דרור בריל
באירוע הוצגו גם 2 ג'ולייטות חדשות!
ההפנינג וההשקה נערכו ברחבת החנייה של היכל הספורט נוקיה,
מועדון אלפא רומאו ישראל ומועדון אלפא רומאו קלאסיק ישראל חברו למועדון החמש בנוקיה
סדר הדוברים:
הנחייה, פתיחה וסקירה היסטורית – קובי מילוא
ברכות – יו"ר מועדון החמש , נחום קדמיאל
ברכות – מנכ"ל או נציג חב' סמל"ת
ברכות – שי ורד, יו"ר מועדון אלפא רומאו וחבר מועדון החמש
דרור בריל – חבר מועדון החמש ומועדון אלפא רומאו
סגירת הטקס – קובי מילוא
בעלי אלפות אספנות, קלאסיות וחדישות הוזמנו לארח חברה לרכב המושק ולרכבי התצוגה.
סקירה הסטורית
מאת קובי מילוא
חברת (ALFA – Anomina Lombarda Fabbrica Automobili) נוסדה בשנת 1910, ע"י יצרן המכוניות הצרפתי DARRACQ. בשנת 1920 נכנס לשותפות המהנדס ניקולה רומיאו, וכך נוצר השילוב אלפא-רומיאו, המוכר לכל חובב רכב בעולם.
לאורך כל המאה ה-20 יצרה אלפא רומיאו בעיקר רכבים בעלי ביצועים ספורטיביים ומקדם גבוה של הנאה מנהיגה, וגם השקיעה במירוצים וזכתה הצלחות יפות על המסלול. החברה היתה שנים רבות בבעלות ממשלתית, ומ-1986 בבעלות פיאט.
החברה ייצרה דגמים רבים שהיו לאגדות מוטוריות – 1750 6C בשנות ה-30, הסידרה האהובה של הג'וליות, הספיידרים והג'וניורים בשנות ה-60 וה-70 ועוד ועוד. עד היום, וגם תחת כנפי פיאט, ממשיכה אלפא לייצר מכוניות מלהיבות, המשלבות עיצוב דינאמי ויפייפה, עם ביצועים ספורטיבים.
מעט מאד אלפות הגיעו לישראל בשנות ה-50, אבל בתחילת שנות ה-60 החל ייבוא מסודר שלהן, ונוכחים כאן היום הבעלים של מוסך אולימפיה, שהיה המורשה הראשון בארץ לטיפול באלפות – חיים פדרבוש וצבי מילוא.
קצת על היצירה שאנחנו משיקים: בסוף שנות ה-50 פיתחה אלפא מחליפה ל-1900, שהיה הדגם הגדול והמפואר של החברה. לתוצאה קראו אלפא 2000, והיא צוידה בוורסיה של 1975 סמ"ק של מנוע האלפא הקלאסי – שני גלי זיזים עליונים. הדגם הבסיסי היה סדאן 4 דלתות "ברלינה" בעיצוב של ג'יוג'ארו, אבל אלפא נתנה לסדנת ברטונה לעצב ולייצר את דגם הקופה 2 דלתות שנקרא "ספרינט", ולסדנת "טורינג" לעצב ולייצר את הדגם הפתוח, שכמובן נקרא "ספיידר", ואותו אנחנו משיקים היום. לספיידר היה אותו מנוע 1975 סמ"ק של הברלינה, אבל עם שני קרבורטורים סולקס והספק גבוה יותר של 115 כ"ס. הגיר כמובן היה 5 הילוכים, על הרצפה (להבדיל מהברלינה שלה היה גיר על ההגה). הספיידר 2000 היה גדול, מפואר ויקר יותר מהג'ולייטה ספיידר הקטנה יותר (האלפא הוותיקה של דרור), ולכן יוצר בכמויות קטנות יותר. מעניין שיוצרו יותר ספיידרים (3,443) מאשר ברלינות (2,814), ורק 704 ספרינטים, ובכל מקרה מדובר על רכב נדיר ומיוחד. האלפא 2000 הוחלפה בשנת 1961, לאחר 3 שנות ייצור בלבד, עי" האלפא 2600 עם מנוע 6 צילינדר.
האלפא שדרור משיק הגיעה מארה"ב כגרוטאה מוחלטת, ועברה שיפוץ מקיף ומרשים. ברכות.
נאום ההשקה
מאת דרור בריל
אני עומד כאן יחד איתכם ולא מאמין מה עשה רכב אחד קטן וישן מודל 1959 שהצליח להביא לכאן כל כך הרבה אנשים טובים אבל בעצם זה לא האלפה אלא מה שיש כאן במועדון זו החברות. המכוניות זה המכנה המשותף אבל הדבק זו החברות ואפרופו חברות למי שיש אלפה ישנה כדאי שיהיו לו חברים והרבה חברים ורצוי חשמלאים, מכונאים וכדאי שכם גרריסט בניהם , למה – כי האלפה היא זו שמחליטה אם להניע ולנסוע ולהגיע.
זו האלפה השנייה שהמשפחה שלנו משפצת והשיפוץ הזה נמשך שנה שלמה שנה של עבודה מאומצת ומורכבת עם עליות ומורדות עד שכבוד האלפה האדומה התעוררה לחיים אחרי עשרות שנים של מוות קליני.
הטורינג 2000 הזו היא אחת מ- 850 שיוצרו בעולם ב 4 סדרות. היא הגיע לידנו הרוסה רקובה ובקושי היה אפשר לזהות שהיא איטלקייה אמיתית. מדובר על רכב שבזמנו היה מאוד יקר ויוקרתי , נבנה ידנית ולא באופן סדרתי, בעל גיר של 5 הילוכים ומנוע 2000 סמ"ק שהפיק בימים טובים 115 כוחות סוס ומהירות מירבית של 180 קמ"ש.
פרויקט מורכב כזה לוקח המון זמן ואנרגיה ואי אפשר לעשות אותו לבד. הוא דורש תמיכה רצינית מהמשפחה ובעיקר מהאישה וחשבון הבנק..וזה הזמן להגיד לאשתי כל הכבוד על הסבלנות והתמיכה!
בזריזות רציתי להגיד תודה למספר מקצוענים שהם גם חברים שלי
תודה לג'ומה וסלים על שיחזור הרכב והפחחות . הם אלופים בגלגול נשמות אלפיסטיות. גם את הגולייטה הם עשו. גומה-תודה.דני מגד האחד והיחיד פירק והרכיב ועשה את כל החשמל והביא אור וחיים למכונה הזו. דני תודה.
הבא בתור זה יחיאל. בצעירותו הוא היה מכונאי דרכים באירופה לתיקון וחילוץ אלפות והגורל והמזל הטוב שלי הפגיש בנינו לפני שנים בקרית מלאכי . את המכונאות הראשונית הוא עשה וגם את הגוליטה הוא בנה במו ידיו. תודה יחיאל.
את מתניה אתם מכירים. הוא ואסף ניצחו על עולם המכונאות, בלמים, דלק דריישפט אגזוז וכל מה שלמטה ולבסוף ביחד עם אודי בניה שנתן את הכיוון האחרון לקרבוראטור והרכב התניעה. מתניה תודה.
גרירות לילה עם הרבה עצות טובות והמון רעיונות נתן צחיק ובנו המקצוען לירן. המון תודה לשניכם.
השעונים והמכניקה העדינה העברתי לידיה המקצועיות של סיגל מאוו ספידומטרים ששברה את הציפורניים על השעונים. היא שיחזרה את כל לוח השעונים מ א עד ת והם עובדים. תודה סיגל.
אחרון חביב הוא סמיון מקרית גת ששיחזר באופן מדהים את הריפוד ועשה עבודה יסודית עם המון אהבה וסבלנות. תודה סמיון.
זה הזמן להודות למועדון הנפלא שלנו מועדון ה-5 ולסמדר מזכירת המועדון שמארגנת בשקט הכל טיפ טופ ובמיוחד ליו"ר שלנו שהוא הלב והנשמה של המועדון ומתניה שאחראי על ההשקות כולל זו וקובי הפרופסור שמרכז את כל ניהול ההשקות
למועדון החמש יש קשר ויחסים מיוחד עם מועדון אלפא רומאו ישראל שנמשך כבר למעלה מ- 5 שנים וזה בעיקר בזכות שני אנשים נפלאים: זלמן ושי וורד-יו"ר המועדון שחיבר אותנו לסמל"ת והיה הרוח החייה בהפקת האירוע הזה. תודה וכל הכבוד שי. וזה הזמן להודות לסמל"ת על ההשתתפות באירוע ובמיוחד ללירון דניאל מנהלת קשרי לקוחות ולכל הצוות הנפלא שעבד איתה ולבעלי המכוניות שהגיעו מטעמם.
תודה מיוחדת לנפתלי שהגיע מחיפה עם הג'וליה הנהדרת שלו ולכל האלפיסטים שמציגים את הרכבים שלהם קלאסיים וחדשים כאחד.
כל הכבוד למשפחה שלי שנאלצים לסבול את השיגעון האישי שלי לשפץ גרוטאות איטלקיות ולחברים האישיים שלנו שהגיעו במיוחד לכבד אותנו במקום לחרופ בשישי אחה"צ.
תמונות מהאירוע
צילום: אלון אדלר
כתבה על האירוע,
פורסם במגזין הגה (להורדה בפורמט PDF)
כתב: רון פז, צילום: דרור בריל, בני הספל