24/08/2012 – קבלת פנים לשלושה רכבי MG

מועדון החמש ערך קבלת פנים לרכבי MG :

MG-TD משנת 1953 – גבי גולדשטיין
MG-YT משנת 1950- יגאל בריקמן
MG-Midget 1500 משנת 1980- יובל בצלאל

האירוע בחסות ובשיתוף חב' קאר איסט בע"מ מקבוצת לובינסקי
המשווקת את המותג MG

ההשקה התקיימה ברחבת החנייה בסמוך לאיצטדיון ר"ג

נאום פתיחה וברכות – יו"ר מועדון החמש, נחום קדמיאל.

סקירה הסטורית

מאת: קובי מילוא

קודם כל, זו פעם ראשונה שקיבלנו "במכה אחת" את פניהן של 3 מכוניות.
היה לנו כבר קבלות פנים כפולות והשקות כפולות, אבל משולשות – לא היו…

השאלה הראשונה שנשאלת על MG היא כמובן מהם ראשי תיבות האלו, והתשובה היא Morris Garages. בשנות ה-20 של המאה הקודמת, היה מוסך קטן בבעלות חברת מוריס בעיר אוקספורד שנוהל ע"י ברנש בשם ססיל קימבר. הוא מכר מכוניות מוריס ותיקן אותן, אבל גם ראה שהלקוחות רוצים לקבל ערך מוסף. הם לא רוצים איזו מוריס משעממת, אלא משהו קצת יותר ספורטיבי וקצת יותר מעוצב. הוא לקח מוריס סטנדרטית וביקש מהחבר'ה במוסך לבצע כמה שיפורים מכאניים וקצת שיפורי עיצוב ומכר אותה בתור The Morris Garages Super Sport.

הפלא ופלא, לרכב היה ביקוש יפה והלקוחות התחילו לקנות בכמויות. יום בהיר אחד הבין קימבר שזהו כבר עסק בזכות עצמו ורשם את החברה בתור MG – Morris Garages. אותו ססיל קימבר עיצב באופן אישי את הסמל של MG בתוך מתומן ולמעשה יצר את הלוגו היפה שראינו בהשקה על הדגלים האדומים, הלוגו של MG.

MG הלכה מחיל אל חיל – בשנות ה-30 יצאה החברה עם דגמים חדשים רבים ועברה 3 מפעלים אחד אחרי השני משום שקצב היצור לא הדביק את הביקוש. לבסוף הגיעו למפעל המסורתי שלהם באבינגדון, שם ישבו קרוב ל-50 שנה. החברה יצרה את ה-Midget הספורטיבית הקטנה, 2 דלתות, גג פתוח, ועיצוב שהפך לסמל המסחרי שלה, אבל גם יוצרו הרבה מכוניות סלון 4 דלתות ספורטיביות. החברה הצליחה מאד גם במרוצים, ושברה שיאים רבים בקטגוריות שונות של נפחי מנוע. במהלך מלחמת העולם השניה קרה דבר מאד מעניין – כל החיילים האמריקאים שבאו לאירופה למלחמה ראו פתאום שיחסית לאוניות הכביש הגדולות שאותן הם הכירו מארה"ב מסתובבת באירופה מכונית ספורט קטנה וחמודה בשם MG, שנותנת המון כיף מנהיגה. אותם חיילים אמריקאים לקחו מכוניות MG רבות איתם הביתה ולמעשה יצרו ביקוש לדגם הזה ביבשת החדשה. MG התחילה למכור בארה"ב והשאר היסטוריה…

TC היה הדגם שפתח את השוק באמריקה. מתוך 10,000 יחידות שיוצרו סה"כ, שליש יוצא לשוק האמריקאי. הדגם הבא היה ה-TD שלו סוף-סוף, אחרי הרבה שנים, היתה גם אופציה להגה שמאלי. ה-TD כבר יוצרה ב-30,000 יחידות, כש-20,000 מהן יוצאו לארה"ב. אחרי ה-TD הגיע עוד דגם יפה בשםTF שיוצר כשנתיים, ואחריו הגיעה ה-MGA שהיתה שינוי דרמטי – במקום הרדיאטור העומד יש לנו כבר צורה ספורטיבית עגלגלה וזורמת. כאן כבר מדובר על 100,000 יחידות שיוצרו עד שנת 1962. בשנת 62 הגיע הדגם שעד היום הוא הדגם הכי פופולארי של MG מאז ומתמיד, הלא הוא ה-MGB. למכונית היה מנוע 1800 חזק, עיצוב מקסים והתנהגות כביש למופת. דגם זה יוצר עד סגירת המפעל בשנת 1980. באמצע יוצרה גם ה-MG Midget, הדגם הקטן יותר של החברה, וגם ה-MGC שזו מין MGB שהשתילו לה מנוע מגודל בעל 6 בוכנות.

בשנת 1980 המפעל נסגר והמותג נשאר בבעלות אוסטין ואח"כ רובר. בשנות ה-90 הם השיקו דגם רואדסטר יפה, ה-MGF, ששמר על המסורת של המותג. לאחר הקריסה של חברת רובר הסינים הצילו את המצב, קנו את המותג ולמעשה היום אפשר להיכנס לאולם תצוגה בישראל ולקנות MG חדשה. באירוע גם חגגנו דגם חדש של MG – ה-MG350, עם לא פחות מ-3 מכוניות כאלה שהיבואן הביא לאירוע. מבין שלושת כוכבות האירוע הקלאסיות, המכונית הראשונה שקיבלנו את פניה היא ה-YT. זהו רכב מאד נדיר שיוצר ב-877 יחידות בלבד. הדגם מבוסס על מכונית משפחתית שנקראה MG-Y, והיה בעצם TOURER פתוח עם 4 מושבים. ה-YT הזו הגיעה לארץ במצב מחפיר ועברה שיפוץ ארוך ויסודי ע"י הבעלים המאושר יגאל בריקמן. הבאה בתור, היא ה-TD מודל 1953 של גבי גולדשטיין, שיובאה על ידו מארה"ב והגשימה לו חלום של שנים, והאחרונה חביבה היתה המידג'ט הקטנה שיוצרה החל משנת 62 התבססה על האוסטין-הילי ספרייט והיתה בעצם דגם הכניסה הקלאסי למכוניות MG לחובבים. כאן קיבלנו את פניה של מידג'ט 1980, מהאחרונות שיוצרו, שיובאה ע"י יובל בצלאל.

חגיגת MG אמיתית!

סרטון האירוע

צילום ועריכה: אלי ברי

 

תמונות מהאירוע

צילום: שלי קליין, צביקה מרגלית

 

מתוך פורום מועדון החמש באתר Cars-Forum ומדף הפייסבוק של המועדון