מועדון הרכב והאספנות בישראל

Israel Classic & Collectors Vehicle Club

מועדון החמש הזמין לאירוע קבלת פנים לפורד גלקסי משנת 1959

הרכב יובא ע"י חבר מועדון החמש – אביב פישביין

ההשקה התקיימה ברחבת החנייה של מפגש מועדון החמש בגעש,
נאום פתיחה וברכות – יו"ר מועדון החמש, נחום קדמיאל.
סקירה היסטורית – קובי מילוא.

לאירוע הוזמנו בעלי רכבים מתוצרת פורד מכל שנות הייצור
(גם אלה שאינם חברים במועדון החמש)

FORD GALAXY 1959

סקירה הסטורית

מאת קובי מילוא

ת חברת פורד אין צורך להציג – אחת מיצרניות הרכב הראשונות בעולם, חלוצת פס הייצור בשיטת "הסרט הנע", ועד היום אחת מיצרנית הרכב הגדולות בעולם, עם בסיס חזק בארה"ב, אבל הרבה מפעלים ברחבי העולם. לכן לא נתעכב עכשיו על כל ההיסטוריה של פורד, אלא נקפוץ ישר לשנות החמישים הזוהרות של תעשיית הרכב האמריקאית, ימי הגודל, הניקלים והסנפירים.

בשנים האלה, לפורד תמיד היה דגם-על שהיה ה-TOP מבחינת הגודל, הפאר והאיבזור, והיה מיועד ללקוחות שרצו רכב מפואר יותר, אבל לא רצו לעבור למותגי מרקורי ולינקולן. בתחילת שנות החמישים זה היה הקרסטליין, אחריו הפיירליין, והחל משנת 1959 הגיע הגלאקסי בתור הפורד פול-סייז, הדגם הגדול ביותר והמפואר ביותר, כמתחרה ישיר לשברולט אימפלה.

השם גאלקסי, או בעברית גאלקסיה, נבחר בגלל הקשר שלו למרוץ החלל שהחל בין ארה"ב לרוסיה בשנת 1958, לאחר שיגור הספוטניק, הלווין הראשון בחלל.

הגאלקסי יוצרה עד שנת 1974 וזכתה לגרסאות רבות כולל גרסאות שרירים (500).

ונחזור לשנת 59 – הגאלקסי הראשונות היו למעשה תכנון מפואר יותר של הפורד פיירליין, עם עיצוב גג שנלקח מהט'נדרבירד. למכונית היו מספר חידושים כמו נקודות עיגון לחגורות בטיחות, וגם אפשרות למנעולי בטיחות לילדים בדלתות האחוריות. הגלאקסי 59 יוצרה ב-2 ו-4 דלתות, רגיל והארדטופ, דגם פתוח עם גג מתקפל (סנליינר), וגם דגם סקייליינר עם גג קשיח מתקפל (כפי שהיה בפיירליין קודם). המנוע היה כמובן V8 בנפחים שונים, והגיר רגיל או אוטומטי.

המכונית שאת פניה קיבלנו בארוע היא 2 דלתות הארדטופ, ללא קורה מרכזית, עם "קונטיננטל קיט" לגלגל הרזרבי. המנוע הוא כמובן V8 בנפח 332 אינטש מעוקב, או 5,440 סמ"ק. הגיר אוטומטי, 3 הילוכים (והיו גם גירים רק של 2).

כמו כל אוניה אמריקאית, היא נהנית ממדים מרשימים: אורך – 5.30 מטר. רוחב – 1.95 מטר, בסיס גלגלים – 3 מטר.

ברכות לאביב.

תמונות מהאירוע

צילום: בני הספל

 

מתוך פורום מועדון החמש באתר Cars-Forum ומדף הפייסבוק של המועדון

דילוג לתוכן