מועדון הרכב והאספנות בישראל

Israel Classic & Collectors Vehicle Club

יש לנו בעולם כמה כרכרות מפורסמות ואהובות. בארץ למשל זאת הכרכרה של סר משה מונטפיורי שמוצגת בירושלים. לדעתי הכרכרה הכי מפורסמת היא של סינדרלה, כן, הכרכרה מדלעת.

ויש את הכרכרה המלכותית של אליזבט השניה, מלכת בריטניה.

אז נכון שהיא לא תיסע לסקוטלנד בכרכרה כי זה ייקח המון זמן. לשם כך יש לה את הבנטלי המלכותית, אחת משתיים זהות שנבנו בשנת 2002 ונחשבות לרכב השרד הכי יקר בעולם. אבל לנסיעות קצרות ובעיקר חגיגיות קיימת הכרכרה המלכותית.

כשהוכתרה אליזבט למלכה בשנת 1952 היא התניידה לטכס וממנו בכרכרה מודל 1760 ששימשה את כל מלכי ומלכות בריטניה. הכרכרה היתה בעלת 8 כוחות סוס, כלומר רתומה לשמונה סוסים והוגדרה כבלתי נוחה בעליל בעיקר בגלל מערכת המתלים או "כמעט אין מתלים" שהיו לה ולכן כל מהמורה קטנה וכל דרך שעשוייה מאבנים משתלבות גרמו לזעזוע בממלכה… וגם מהעדר חימום. השימוש המלכותי האחרון בה היה  לרגל 50 שנות הכהונה של המלכה. זה היה בשנת 2002.

בתחילת המילניום הגיעה הממלכה למסקנה שהמלכה ראויה למשהו יותר חדיש וכך נקנתה כרכרה חדשה לגמרי אבל עם אותה יחידת הינע של שמונה סוסים. הכרכרה נבנתה באוסטרליה. חיצונית היא נראית כמו כל כרכרה מלכותית מהאגדות, המון פיצ'פקס, המון זהבים והמון פיתוחים וקישוטים. בין היתר שולבו בה אלמנטים מבניינים וספינות מלחמה היסטורים וכן חפצים שהיו בחזקתם של לא פחות משלושים מלכים ומלכות קודמים. כך לדוגמא הכתר שנמצא בגג, גולף מפיסת עץ שמקורה בספינת המלחמה של הלורד נלסון "ויקטורי" (הושקה בשנת 1765,  כלומר שנתיים-שלוש לאחר הכרכרה הקודמת ושמורה עד היום). החידוש הגדול בכרכרה החדשה הוא שמונה בולמים ההידראולים (מצופים בזהב) ומערכת חימום, דבר שהופך את "חוויית הלקוח" למשהו אחר לגמרי. ויש שם…שומו שמיים, חלונות חשמליים!.

השימוש הראשון בכרכרה החדשה היה בשנת 2014. (אל תדאגו, בין לבין המלכה לא הלכה ברגל…באורווה המלכותית נמצאות כרכרות נוספות…).

כעת רק נשאר לברר איך אומרים באנגלית "דיו" ו"הויסה"…

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן