מועדון הרכב והאספנות בישראל

Israel Classic & Collectors Vehicle Club

איך קרה שאוטובוס שנינטש באיזשהו הר נידח באלסקה, זכה להיות מונצח בסרט ולבסוף נזקקו שני הליקופטרים צבאיים לפנות אותו מהמקום המבודד שבו היה?

מדובר באוטובוס אינטרנשיונל משנת 1946 שהיה בשירות האוטובוסים העירוני של העיר פיירבנקס שבמרכז אלסקה. האוטובוס שרת נאמנה את מפעיליו עד שפרש וכדרכם של רבים מהאוטובוסים הוא הפך למחסן בשירות חברה שהפעילה מכרה לא רחוק.

האוטובוס פורק ממנועו ומכסאותיו ביחד עם עוד כמה מחבריו הוא הפך לבית מגורים לעובדי המכרה. אחרי עוד כמה שנים המכרה נינטש והאוטובוסים נגררו מהמקום על ידי טרקטורי די 9 למגרש גרוטאות. אבל כאן קרה ל 142 דבר שבסופו של דבר הכניס אותו להסטוריה. אחד המיתלים נשבר והטרקטוריסט נטש אותו בקרחת יער, באחד המקומות הנידחים ביותר בהרי אלאסקה כשהוא חשוף לתנאי מזג אויר עוינים ומאד קפואים.

צילום: New York Post

הדרכים למכרה הנטוש כוסו בצמחיה ונעלמו וכך קרחת היער עם האוטובוס הפכו למנותקים לחלוטין.

מהר מאד גילו טיילים את האוטובוס והפכו אותו למקלט לילה. "טיילים" זו הגזמה כי מדובר בבודדים בשנה שהעזו להגיע למקום.

עד שבחור בשם ג'והן מק'קנדלס התנחל באוטובוס בשנת 1992. הוא כינה את הרכב "אוטובוס הקסמים" וניסה לשרוד בו כשהוא כותב יומן על קורותיו במקום. שלושה וחצי חודשים הוא החזיק מעמד ובסופו של דבר מת מרעב, דבר שהמחיש את הסביבה הבלתי אפשרית לשהות אדם.

כתבה במגזין מקומי גררה אחריה סרט בשם “Into the Wild” (2007) וכתוצאה מכך יותר ויותר טיילים ניסו להגיע אל האוטובוס. לאחר כמה מבצעי חילוץ שעלו למשלמי המיסים ממון רב ולאחר שלפחות שניים שילמו בחייהם רק השנה כשניסו להגיע לאוטובוס,  הוחלט לסלק אותו מהמקום. מסוק צבאי כבד שמלווה בעוד מסוק הגיעו ביוני האחרון, הניפו את האוטובוס והטיסו אותו מעל היערות ל"מקום לא ידוע".

צילום עליון: CNN

מה שכן ידוע שהאוטובוס יוצג לקהל ב"מוזיאון הצפון" של האוניברסיטה של אלסקה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן